kädessä olevassa kännykässä on selaimessa auki nettiradio
Nettiradiossa kuuluu kaikki kirkonmenot Siilinjärven kirkosta.

Kanavien monipuolisuus palvelee seurakuntalaista

Radio antaa tilaa mielikuville – kuulija voi mielikuviensa myötä mennä omaan kirkkoon, käydä naapuriseurakunnan kirkossa tai luoda oman tilan ja yhteyden Jumalaan.

On sanonta, että Suomen suurin seurakunta kokoontuu radiojumalanpalvelusten äärelle. Radiojumalanpalvelus oli yksi Yleisradion ensimmäisistä lähetyksistä miltei sata vuotta sitten ja sen suosio on pitänyt pintansa kaikki nämä vuodet.

Yle Radio 1 välittää jumalanpalvelusohjelmistoa sunnuntaisin sekä erityisjuhlapyhinä. Luterilainen jumalanpalvelus on valtakunnan radioverkossa jokaisena pyhäpäivänä kello 10. Siilinjärven kirkosta kuullaan Yle Radio 1 -lähetykset vuoden 2024 helmikuussa ja syyskuussa. Radiojumalanpalvelukset ovat kuunneltavissa myös verkossa Yle Areenan kautta.

Kirkonmenoihin kätevästi Nettiradio välityksellä

Siilinjärven seurakunnan oma Nettiradio on ollut toiminnassa kohta vuoden ajan. Kaikki Siilinjärven kirkossa toimitettavat kirkonmenot, jokainen rukoushetki ja jumalanpalvelus, audiostriimataan eli suoratoistetaan Nettiradiossa. Joskus kuullaan myös konsertteja. Nettiradiosta löytyy pienellä viiveellä myös tallenteet kirkonmenoista. Tallenne käynnistyy linkistä kyseisen tilaisuuden kohdalta.

Nettiradio toimii verkkoselaimessa osoitteessa mixtuur.live/siilinjarven-seurakunta. Nettiradiota voi käyttää millä tahansa laitteella, jossa on toimiva verkkoselain ja mahdollisuus toistaa ääntä. Osoitettakaan ei tarvitse opetella ulkoa – linkki Nettiradioon, kuten muihinkin kanaviin, löytyy helpoiten seurakunnan verkkosivuilta osoitteesta siilinjarvenseurakunta.fi.

Alueellinen radioyhteistyö jatkuu

Vuonna 2021 alkanut radioyhteistyö Ylä-Savon seurakuntayhtymän seurakuntien ja Radio Sandelsin kanssa jatkuu. Radiojumalanpalvelukset vuorottelevat seurakuntien välillä, lähetys on joka sunnuntai klo 10. Jumalanpalvelus Siilinjärven kirkosta on kuultavissa joka toinen kuukausi Radio Sandelsin taajuuksilla sekä Radio Sandelsin nettiradiossa.

Radiolähetysten lisäksi jumalanpalvelukset Siilinjärven kirkosta striimataan joka toinen viikko seurakunnan Youtube-kanavalle.