syreenin oksat nupullaan, taustalla Siilinjärven kirkon yläosa

Siilinjärven kirkosta striimataan kirkonmenoja myös kesällä

Nettiradiossa ja Youtube-kanavalla pääsee osallistumaan jumalanpalvelukseen vaikka kesämökin laiturilta.

Viime vuonna tehdyn kirkon äänentoistolaitteiston remontin myötä tarjoutui seurakunnalle mahdollisuus hankkia kirkossa kiinteästi sijaitseva radiolähetin. Seurakunnan oma Nettiradio lähettää audiostriimiä eli radiolähetystä suoratoistona osoitteessa mixtuur.live/siilinjarven-seurakunta.

Kaikki Siilinjärven kirkossa toimitettavat hartaushetket ja jumalanpalvelukset suoratoistetaan Nettiradiossa. Lisäksi sunnuntain 19.6. messu kuullaan Radio Sandelsin taajuuksilla ja Radio Sandelsin nettiradiossa. Miltei kaikki kesäsunnuntaimessut striimataan myös seurakunnan Youtube-kanavalle. Jos ei ehdi paikalle kirkkoon tai suoratoistonkaan äärelle, niin Youtubesta ja Nettiradiosta löytyvät tallenteet kahden viikon ajan.

Tiekirkossa voi levähtää ja nauttia kahvikupposen

Koronarajoitusten päätyttyä on myös suuri ilon aihe, kun juhannuksen jälkeen kirkon ovet ovat auki miltei päivittäin. Siilinjärven kirkko nimittäin on tiekirkkona avoinna maanantaista perjantaihin klo 11–16 ajalla 27.6.–5.8. Kirkkoon voi tulla kesäiselle tauolle hiljentymään, tutustumaan kirkon maalauksiin ja arkkitehtuuriin sekä keskiviikkoisin kuuntelemaan musiikkia.

Kirkossa on Tiekirkon aukioloaikana vapaaehtoisena toimiva kirkko-opas, joka tarvittaessa kertoo lisää esimerkiksi kirkon historiasta tai taiteesta. Kirkon sivueteisessä toimii Tiekirkon aukioloaikana maanantaista torstaihin Pieni Lähetyskahvila, jossa matkamies voi huoahtaa kahvikupillisen äärellä tai ostaa lähetystyön hyväksi myytäviä tuotteita.

Tiekirkon aukioloaikana keskiviikkoisin, perinteisen keskipäivän hartaushetken paikalla, kirkko täyttyy musiikista. Kesäpäivän musiikkihetkissä kuullaan laulua, piano- ja urkumusiikkia sekä aikaisempien vuosien tapaan kirkkoherraa kitaran kera. Kesäpäivän musiikkihetket audiostriimataan seurakunnan Nettiradioon.