Tämä saavutettavuusseloste koskee Kirkko ja koti -verkkolehteä ja on laadittu 17.2.2020. Päivitetty 16.3.2021.

Kirkko ja koti -lehti pyrkii takaamaan digitaalisen saavutettavuuden toimintarajotteisille henkilöille. Parannamme käyttäjäkokemusta jatkuvasti ja sovellamme asianmukaisia saavutettavuusstandardeja.

Toimet saavutettavuuden tukemiseksi

Varmistamme saavutettavuuden seuraavilla toimenpiteillä:

• Saavutettavuus kuuluu toiminta-ajatukseemme.
  • Saavutettavuus kuuluu sisäisiin käytäntöihimme.
  • Tarjoamme työntekijöillemme toistuvasti saavutettavuuskoulutusta.
  • Organisaatiollemme laaditaan selkeät saavutettavuustavoitteet ja -vastuutasot ja määritellään saavutettavuuden arviointi.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Sivusto pyrkii saavuttamaan WCAG 2.1, AA-tason.

Digipalvelun ei-saavutettava sisältö

Käyttäjät saattavat kohdata sivustolla joitakin ongelmia. Seuraavassa on kuvaus tunnetuista saavutettavuusongelmista. Jos huomaat sivustolla ongelman, joka ei ole luettelossa, ota meihin yhteyttä.

Näköislehti

Näköislehdet on julkaistu linkkeinä pdf-tiedostoihin. Pdf-tiedostot eivät ole saavutettavia.

Mediatiedot

Mediatiedot julkaistaan sivulla tekstimuotoisina ja sivuilla on myös linkki pdf-tiedostoon, joka ei ole saavutettava.

Hallittava puute: Landmark-merkinnöissä on puutteita

Verkkolehden elementtien nimeäminen kooditasolla osittain puutteellinen. Ruudunlukijalla ei aina saa selvää, missä elementissä lukija on menossa.

Hallittava puute: Sosiaalisen median jakotoiminnoissa on puutteita

Sosiaalisen median jakotoiminnoissa on paikoitellen mukana englanninkieltä. Tämä ei estä jakotoimintojen käyttöä.

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme?

Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Anna saavutettavuuspalautetta tällä verkkolomakkeella

Voit antaa palautetta myös sähköpostilla osoitteeseen kirkkojakoti@evl.fi

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto