Kädessä tablettietokone, jonka ruudulla kirkon sisäkuva.
Jumalanpalveluksiin pääsee vaikka kotoa omalta tietokoneelta. Kuva: Tuija Hyttinen

Näin pääset katsomaan jumalanpalveluksen netissä

Joka viikko voit katsoa Kuopion ja Siilinjärven seurakuntien jumalanpalveluksia internetistä.

Kuopion tuomiokirkon jumalanpalvelukset suoratoistetaan eli striimataan joka sunnuntai Virtuaalikirkko.fi-palvelussa. Pääset Kuopion Tuomiokirkon Virtuaalikirkko-lähetyksiin myös kuopionseurakunnat.fi-sivuston etusivulta.

Muut Kuopion seurakunnat julkaisevat jumalanpalvelusten suoratoistot Youtube-palvelussa kukin omalla kanavallaan. Alavan kirkon ja Järvi-Kuopion seurakunnasta Nilsiän kirkon jumalapalvelus lähetetään suorana joka sunnuntai.

Puijon kirkosta sunnuntain jumalanpalvelus on lähetetty kerran kuukaudessa, mutta lähetykset laajennetaan viikoittaiseksi maaliskuun aika. Järvi-Kuopion seurakunta taas on laajentamassa jumalanpalvelusten suoratoistot myös Riistaveden kirkkoon. Kallaveden ja Männistön seurakunta suoratoistavat jumalanpalveluksia harvemmin.

Jumalanpalvelukset voi katsoa jälkikäteen tallenteena parin viikon ajan

Siilinjärven seurakunta suoratoistaa Siilinjärven kirkon jumalanpalveluksen Youtubeen joka toinen sunnuntai. Kaikki Siilinjärven kirkossa toimitetut jumalanpalvelukset ja rukoushetket voi myös kuunnella Siilinjärven seurakunnan Nettiradiosta. Lisäksi kahden kuukauden välein pääsee Siilinjärven palvelukseen Radio Sandelsin taajuuksilla ja nettiradiossa. Näistä saa tarkemmat tiedot Siilinjärven seurakunnan verkkosivulta.

Virtuaalikirkossa ja Youtubessa lähetetyt jumalanpalvelukset voi katsoa jälkikäteen tallenteena parin viikon ajan. Suoratoistojen tallenteet löytyvät Youtuben Live-lähetyksistä.

Nopeimmin löydät kunkin seurakunnan kanavan hakemalla seurakunnan nimellä Youtubesta. Linkit Kuopion seurakuntien kanaville on koottu myös osoitteeseen www.kuopionseurakunnat.fi/some sekä kunkin seurakunnan verkkosivuille.

Jumalanpalveluksia säännöllisesti suoratoistavien seurakuntien kanavat

Kuopion Tuomiokirkon Virtuaalikirkko
Alavan seurakunnan Youtube-kanava