Enkelipatsas, jossa nukkuva enkeli pilven päällä
Kuva: iStock

Enkelin siipien suojassa on turvallista vaeltaa

Kaikki ei ole omassa hallinnassamme, mutta onneksi voimme luottaa enkeleiden johdattavan eteenpäin.

Herra sanoi: ”Minä lähetän enkelin kulkemaan sinun edelläsi, suojelemaan sinua matkalla ja viemään sinut siihen paikkaan, jonka olen sinulle varannut.”

2.Moos. 23:20

”Rakas Jeesus siunaa meitä, anna meille enkeleitä. Siivilläsi meitä peitä, älä meitä koskaan heitä.”

Lapsena opittu iltarukous toi turvan lapsuudessa ja kannattelee myös aikuisena.

Israelin kansan vaellus oli kipujen ja epävarmuuden täyttämää. Jumala lupasi enkelien suojeluksen heidän matkalleen. Edellä kulkeva enkeli osoittaisi tietä ja johdattaisi kansan perille saakka, paikkaan, jonka Jumala oli heille varannut.

Elämä aikuisena on opettanut, että on paljon sellaista, joka ei ole omassa hallinnassa. Luottamus kaikkivaltiaan suojelukseen ja varjelukseen kannattelee elämää kaikenlaisina päivinä. Jumala on lähettänyt enkelinsä kulkemaan edellämme ja johdattamaan meidät perille saakka.

Kirjoittaja on Kuopion tuomiokirkkoseurakunnan vs. seurakuntapastori