Kirkko ja koti -lehden etusivu, jossa koko sivun kokoinen kuva.
Päivö Parviainen hauskutti koululapsia pienellä voimistelunäytöksellä. Kirkko ja koti 15.10.2004

Kirkko ja koti -lehden ulkoasu-uudistus vuonna 2004 pisti etusivun uusiksi

Ulkoasu-uudistuksen myötä koukuttava kokosivun kuva valtasi etusivun.

Hyvä kuva viestittää ilman sanoja. Samoin vaikuttaa siunaus.

Entinen lähetystyöntekijä Päivö Parviainen siunasi vuonna 2004 Kuopion Snellmanin koulussa lapsia samalla tavalla kuin aikoinaan Kiinan lähetyskentillä.

”Vaikka en vielä edes ymmärtänyt heitä siunaavani, he tulivat siunatuiksi, sillä Jeesus oli siinä mukana.”

Joensuussa syntynyt Päivö Parviainen vihittiin papiksi vuonna 1935. Hän toimi seurakuntapappina ja sotavuosina sotilaspappina Rukajärvellä, kunnes Suomen Lähetysseura lähetti hänet sisällissodan keskelle Kiinaan, Luoteis-Hunaniin. Kun kommunistit ottivat vallan, oli Parviaisenkin lähdettävä.  Hän oli lähettinä myös Taiwanissa kymmenisen vuotta ennen eläköitymistään vuonna 1974.

Parviainen toimi vielä 30 vuotta puhujana ja rukouslähettinä päihderiippuvaisten, vankien sekä maahanmuuttajien parissa ja teki sairaala-, laitos- ja kouluvierailuja. Usein hän vieraili Nilsiässä sijainneessa päihderiippuvaisten hoitokodissa Lehtomäessä. Hän kuoli 102-vuotiaana vuonna 2015.