kasvokuva Leena Räsäsestä: tummat lyhyet hiukset ja silmälasit
Järvi-Kuopion seurakunnan luottamushenkilö Leena Räsänen. Kuva: Ville Keto / Kamua Oy

Vapaaehtoisten määrä on kasvanut Järvi-Kuopion seurakunnassa

Järvi-Kuopion seurakunnan luottamushenkilö Leena Räsänen on mielissään siitä, seurakunnan vapaaehtoisia arvostetaan.

Miksi haluat toimia luottamushenkilönä?

Olen ollut aktiiviseurakuntalainen yli 40 vuotta. Kirkon sanoma on ollut tärkein voimavara elämässäni. Luottamushenkilönä haluan omalta pieneltä osaltani olla vaikuttamassa oman seurakuntani toimintaan.

Mitä arvostat seurakunnassasi?

Arvostan sitä, että seurakunnassani työntekijät pyrkivät kehittämään työtään, arvostavat vapaaehtoisten toimintaa ja tukevat heitä. Työntekijöiden kanssa vapaaehtoiset etsivät uusia tapoja toteuttaa jumalanpalveluksia, viimeisimpänä on kehitetty Hiljaisuuden messut. Iloitsen myös, että aktiivisten vapaaehtoisten määrä on kasvanut.

Miten haluat kehittää seurakuntasi toimintaa?

Toivon, että löytyisi uusia keinoja saada lapsia, nuoria ja työikäisiä seurakunnan yhteyteen. Kun ruuhkavuosia elävät työikäiset löytävät tien seurakunnan yhteyteen, he todennäköisesti myös ohjaavat lapsensa ja nuorensa kirkon toiminnan piiriin. Siinä on meille vapaaehtoisille ja työntekijöille sekä haaste että mahdollisuus!