Kasvokuva Marjut Niemelästä: pitkät ruskeat hiukset ja silmälasit
Kallaveden seurakunnan luottamushenkilö Marjut Niemelä. Kuva: Ville Keto / Kamua oy

Luottamushenkilö Marjut Niemelä arvostaa ruohonjuuritason työtä

Kallaveden seurakunnan luottamushenkilönä Niemelä haluaa kehittää vapaaehtoistoimintaa.

Miksi haluat toimia luottamushenkilönä?

Olen aloittanut luottamushenkilönä entisen Maaningan seurakunnan aikana. Näen tärkeänä toimia siellä, missä ihmiset kohtaavat toisiaan. Haluan tuoda päätöksentekoon tietoa ja kokemusta arvokkaasta ruohonjuuritason työstä, sillä siinä on koko seurakuntatyön ydin.

Mitä arvostat seurakunnassasi?

Arvostan seurakuntani työntekijöissä halua tehdä omaa kutsumustaan näkyväksi. Seurakuntani päättäjissä arvostan sitä, että jokaisen mielessä on yhteinen hyvä, eikä ajatella vain oman alueen hyvinvointia. Seurakuntalaisissa arvostan omien juurien tuntemusta ja perinteiden kunnioittamista.

Miten haluaisit kehittää seurakuntasi toimintaa?

Jokainen ihminen niin kaupungissa kuin vähän syrjemmässäkin tulisi saada saman sanoman ympärille. On mentävä sinne, missä ihmiset kohtaavat toisiaan. Tämä onnistuu parhaiten kehittämällä vapaaehtoistoimintaa. Meillä on oltava uskallusta luottaa toiseen ihmiseen. Kuuntelemalla toisen ajatuksia oppii ymmärtämään maailmaa.