Kasvokuva Raija Iskaniuksesta, hymyilee vienosti
Kuva: Ville Keto / Kamua Oy

Kristityn vastuu velvoittaa Raija Iskaniusta toimimaan luottamushenkilönä

Järvi-Kuopion seurakunnan luottamushenkilö Raija Iskanius toivoo, että seurakunnan vapaaehtoisia innostettaisiin entistä enemmän jalkautumaan turuille ja toreille.

Miksi haluat toimia luottamushenkilönä?

Lukioaikaan syntyi kaipaus päästä selvyyteen ”mikä merkitys sillä Jeesuksella tässä uskossa oikein on”.  Selvisihän se, kun pään tieto sai muuttua sydämen uskoksi Jeesukseen. Todella riemastuttava löytö, minun syntieni tähden tarvitsen Jeesusta. Kristittynä koen vastuuta seurakunnasta ja kirkosta. Olen ehdokkaana muun muassa kirkolliskokousvaalissa, koska haluan että kirkko pysyy pyhän Raamatun perustalla esimerkiksi samaa sukupuolta olevien vihkimisessä avioliittoon.

Mitä arvostat seurakunnassasi?

Jumalanpalvelus, lähetystyö ja hyvä strategia. Meillä on mitä parhaimmat mahdollisuudet viedä viestiä Jeesuksesta paikallisella tasolla ja aina maan ääriin saakka. Työntekijöiden voimavarat ei siihen yksin riitä. ”Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän…”

Miten haluaisit kehittää seurakuntasi toimintaa?

Seurakunnan ei tule käpertyä tuttujen seinien sisälle. Työntekijöiden tulisi tukea ja innostaa vapaaehtoisia toimimaan evankeliumin kertomisessa toreilla ja aitovierillä, kohtaamaan ihmisiä. Lähetystyöstä vastaava työntekijä tarvitsisi tuekseen vapaaehtoisten vastuuryhmän.