Tuomiorovasti Risto Voutilainen Postitalon seurakuntasalin ovella.
Kuva: Tuija Hyttinen

Postitalon seurakuntakeskus avautuu

Uusi Postitalon seurakuntakeskus on valmiina palvelemaan seurakuntalaisia.

Kuopion tuomiokirkkoseurakunnan toimistot ja monet Kuopion seurakuntien yhteiset toiminnot ovat muuttaneet pois Keskusseurakuntatalolta. Kauan kaivatut uudet tilat ovat valmistuneet remontin jälkeen Postitalolle osoitteeseen Museokatu 4.

Kiitämme yhteistyöstä Rakennustyö Salminen Oy:tä sekä Arkkitehtipalveluita uusien tilojen remontoinnista ja sisustamisesta.

Monia palveluita saa saman katon alta

Postitalo sijaitsee Tuomiokirkon välittömässä läheisyydessä, museon ja kaupunginkirjaston vierellä. Kuopion seurakunnat omistavat Postitalon tiloista 40 prosenttia.

Sieltä löytyvät nyt Tuomiokirkkoseurakunnan toimisto, diakonian toimistot, nuorten ja lasten kerhotila sekä seurakuntien yhteiset työalat kuten perheneuvonta, viestintä, kiinteistöpalvelut, aluekeskusrekisteri ja hallintopalvelut.

Avajaisia vietetään pääsiäisenä

Pääsiäispäivänä 9. huhtikuuta vietetään juhlaa. Tuomiokirkossa klo 10 alkavan pääsiäisen messun jälkeen tarjotaan Postitalon seurakuntakeskuksessa kirkkokahvit. Kello 12 piispa Jari Jolkkonen avustajineen toimittaa tilojen siunaamisen. Iltapäivällä kahteen saakka ovat seurakuntien tiloissa avoimet ovet. Lapsille on luvassa pääsiäismunien etsintää ja sisäpihalla pomppulinna. Tarjolla on myös grillimakkaraa ja Kalakukko-Septet soittaa puhallinmusiikkia.

Ohjelmassa soppaa ja Klubi-iltoja

Kahtena sunnuntaina, 16.4. ja 21.5., Postitalolla on klo 11.30 keittolounas ja luento Tuomiokirkon messun jälkeen.  Huhtikuun luennolla Aarne Hagman kertoo Raamatun linnuista ja toukokuussa Risto Lindholm Raamatun kasveista.

Huhtikuun viimeisenä perjantaina 28.4. klo 19 ja toukokuun viimeisenä perjantaina 26.5. klo 19 vietetään seurakuntasalissa Klubi-iltaa. Iltojen ohjelma koostuu leppoisasta yhdessäolosta runojen, tarinoiden, musiikin ja iltapalan merkeissä. Huhtikuussa illan ohjelmasta vastaavat runoilija Elina Salminen ja duo Alli Helinä & Mikael Eerik, toukokuussa laulaja-lauluntekijä Mirkka Paajanen. Liput 20 € ovelta, sisältää iltapalan. Käyntiosoite on Museokatu 4.

Rakennetaan yhteyttä toisiimme

Postitalon seurakuntakeskuksessa on monenlaista toimintaa ja tapahtumia, joista löytyy tietoa Kuopion seurakuntien verkkosivuilta, Kirkko ja koti -lehdestä, Postitalon seurakuntakeskuksen kevään esitteestä sekä työntekijöiltä.

Tuomiokirkkoseurakunnan tilat on tarkoitettu kaikkia seurakuntalaisia varten. Uudet tilat ovat pienemmät kuin Suokadun Keskusseurakuntatalolla, mutta ne ovat kauniit ja viihtyisät. Tilat kutsuvat meitä rakentamaan yhteyttä toistemme ja seurakunnan Herran kanssa. Olette kaikki lämpimästi tervetulleita.

Risto Voutilainen, tuomiorovasti

Tuomiokirkkoseurakunnan kevätohjelmistoon kuuluu myös kirkko-ooppera Tuomiokirkossa 2.4. klo 18 ja siihen liittyvä asiantuntijaseminaari kirjastolla klo 14 alkaen.

Postitalon seurakuntakeskus

Ensimmäisessä kerroksessa

• Diakoniatyön toimisto, puhelinpäivystys ma, ti ja ke, klo 9.30–11.30
  • Perheasiain neuvottelukeskus, p. 040 4848 480, soittoaika ma–pe klo 9.30–11.30