Valkoinen risti valkoisella seinällä on Siilinjärven seurakuntatalon Helmi-salissa.
Iltamessut alkavat Siilinjärven seurakuntatalon Helmi-salissa. Kuva: Merja Tapio.

Matalan kynnyksen iltamessut käynnistyvät Siilinjärvellä

Iltamessutoiveisiin Siilinjärvellä on vastattu. Seurakuntatalolla starttaa arki-illan iltamessu torstaina 14.3.

Siilinjärven kirkossa pidettyjen perjantaimessujen päätyttyä jäi monelle kaihertamaan kaipaus ja toive iltamessusta Siilinjärven kylällä. Vuorelan kirkossa iltamessu on järjestetty kerran kuukaudessa.

Siilinjärven seurakunnan uuden kappalaisen Pauli Sorannan luotsaamana seurakunnan vapaaehtoisten ideointiryhmä hahmotteli yhteisöllisesti toteutettavan arki-illan messuhetken. Iltamessun toivottiin olevan vapaamuotoinen ja lämminhenkinen yhteinen kirkkohetki, jossa on kuitenkin mahdollisuus ehtoolliseen.

Vapaaehtoiset kantavana voimana messun toteutuksessa

Toiveena oli myös, että tilaisuuden ohjelma olisi suunnattu ”ihmisille”, eikä millekään erityisryhmälle, niin kuin monesti on. Jokainen on tervetullut sellaisena kuin on. Jokainen voi osallistua ohjelmaan, mutta pakko ei ole. Messuhetki on voimaannuttavaa musiikkia ja yhteislaulua, Sanaa, rukousta, ehtoollinen sekä mahdollisuus hiljentymiseen.

Tervetulleita ovat myös nuoret ja lapset. Lapsille on omaa ohjelmaa. Ensimmäisessä iltamessussa on pyhäkoulu.

Esteettömään avaraan saliin on helppo tulla ja olla rennosti.

Iltamessu on kerran kuukaudessa ja sen viikonpäiväksi valikoitui torstai. Paikkana on Siilinjärven seurakuntatalon Helmi-Sali. Se on täysin kynnyksetön ja siten kirjaimellisesti toteuttaa matalan kynnyksen teemaa. Esteettömään avaraan saliin on helppo tulla ja olla rennosti.

Jokaisen iltamessun päätteeksi syödään yhdessä iltapalaa. Ensimmäisessä messuhetkessä on avoinna puurobaari. Vapaaehtoiset messun toteuttajat ovat arki-illan messuhetken kantava voima. Haluaisitko sinä tulla mukaan tekemään iltamessua?

Iltamessu Siilinjärvellä

Kasvokuva pastori Pauli Sorannasta, lyhyet hiukset, tummakehyksiset silmälasitEnsimmäinen iltamessu torstaina 14.3. klo 18 Siilinjärven seurakuntatalon Helmi-salissa osoitteessa Haarahongantie 4.

Kevään seuraavat messuhetket torstaina 11.4. ja 23.5. klo 18.

Tule mukaan. Ota yhteyttä: Pauli Soranta, 044 728 4610, pauli.soranta(at)evl.fi