Kirkko ja koti -lehden ja tapahtumaliitteen kannet.
Uudistuneen lehden koepainoksen kuva.

Kirkko ja koti -lehden visuaalinen ilme uudistuu syyskuussa

Kirkko ja koti -lehti täyttää tänä vuonna 110 vuotta. Juhlavuonna lehti saa uuden ulkoasun 27.9.2023 ilmestyvästä syyskuun numerosta alkaen.

Uuden ilmeen on suunnitellut visuaalinen suunnittelija Tuija Hyttinen.

”Uudistetussa lehdessä isomman huomion saavat faktalaatikot ja sitaattinostot, jotka helposti silmäiltävinä herättävät kiinnostusta juttujen lukemiseen. Lehden koko muuttuu aikakauslehtityyliseksi leikatuksi tabloidiksi. Jatkossa tulemme tarjoamaan lisää kuvia tai pidemmän jutun verkkolehdessä, mistä vinkkaamme paperilehdenkin lukijoille”, Hyttinen kertoo.

Suosituimmat palstat ja juttutyypit sekä tapahtumaliite säilyvät. Uudistuksen myötä printti- ja verkkolehdet vastaavat visuaalisesti enemmän toisiaan.

”Tuoreen lukijatutkimuksen mukaan lehti on monille lähes ainoa kontakti seurakuntaan. Pitkä historia näkyy lehden tunnettuudessa ja arvostuksessa”, päätoimittaja Minna Siikaniva sanoo.

Tutustu koepainokseen juhlakahveilla tai verkossa
– Anna palautetta viimeistään 7.9.

110-vuotiaan Kirkko ja koti -lehden juhlakahvit tarjotaan torstaina 31.8. Kuopion torilla klo 13.30–14.30 ja Kauppakeskus Matkuksessa klo 15.30–16.30. Juhlakahveilla jaetaan uudistuvan lehden koepainosta, jonka perusteella lukijat voivat antaa palautetta.

Koepainoksen näköislehteen voi tutustua myös verkossa: Kirkko ja koti -lehti ja Menot-liite. Koepainoksen jutut ja tapahtumatiedot on koottu aiemmin ilmestyneistä lehdistä.

Anna palautetta uudistuneesta lehdestä vastaamalla kyselyyn viimeistään 7.9.2023. Palautekyselyssä voi myös osallistua elokuvalippujen arvontaan.

Juttuideoita ja muuta palautetta lehdestä voi pitkin vuotta lähettää palautelomakkeella tai lehden sähköpostiin (kirkkojakoti@evl.fi).