Sanna Mertanen istuu kirkonpenkissä
Sanna Mertanen valittiin Kuopion Männistön seurakunnan kirkkoherraksi 13.4.2022. Kuva: Tuija Hyttinen

Männistön seurakunnan kirkkoherraksi Sanna Mertanen

Männistön seurakunnan pastori, vt. kirkkoherra Sanna Mertanen valittiin Männistön seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi. Valinnan teki Männistön seurakuntaneuvosto 13.4.

Virkaa haki myös Kuopion tuomiokapitulin hiippakuntasihteeri Juha Antikainen.

Kirkkoherrana Mertanen haluaa vaalia persoonallisen lähiöseurakunnan hyviä perinteitä ja kehittää seurakunnan toimintaa rohkeasti kohti tulevaisuutta. Mertasen mielestä tärkeimpiä kehityskohteita ovat alueen ihmisten tukeminen entistä paremmin henkisesti ja aineellisesti. Hän haluaa kehittää monipuolista ja läheiseksi koettavaa jumalanpalveluselämää sekä yhteisöllisyyttä.

Männistön seurakunnan edellinen kirkkoherra Aulikki Mäkinen siirtyi Turun tuomiorovastiksi viime keväänä.