Lahja Pyykönen (nyk. Wilhelmiina Honkanen)
Lahja Pyykösen päätoimittajakauden uutuuksia olivat uskon ulottuvuuksia peilaavat henkilöhaastattelut. Kirkko ja koti 20.3.1987.

Kirkko ja koti -lehteen saatiin päätoiminen päätoimittaja vasta 1990-luvulla

Toimittaja Kaija Vuorio valottaa 110 vuotta täyttävän seurakuntalehden vaiheita.

Tilausmaksullisesta Siunausta koteihin -lehdestä tuli ilmaislehti vuonna 1960 ja nimikin vaihdettiin kohta Kirkko ja kodiksi. Tuomiorovasti Samuli Aaltosen jälkeen päätoimittajan vastuun otti vuonna 1968 Markku Elonheimo.

Markku Elonheimo oli seurakuntayhtymän keskusrekisterin johtaja. Hänen päätoimittajuutensa kesti 19 vuotta. Oman toimen ohella toimineiden pappispäätoimittajien kausi ei vielä häneenkään päättynyt, vaikka vuonna 1987 lehteen kiinnitettiin tiedotussihteeriksi lehden historian ensimmäinen ammattijournalisti Lahja Pyykönen.  Elonheimon seuraaja oli kirkkoherra Reijo Mattila. Lahja Pyykönen oli päätoimittajana vuosina 1993–2013.

Lahja Pyykönen (myöhemmin Wilhelmiina Honkanen) oli aikaisemmin toiminut pitkään Kotimaa-lehden toimitussihteerinä.  Hänellä oli uudenlainen journalistin ote ja hän siirsi lehdessä painopistettä autereisena esitetystä kirkosta seurakunnan monimuotoisuuteen, rakenteista ihmiseen.