Siilinjärven kirkon alttari
Siilinjärven kirkon alttari odottaa vihittäviä. Kuva: Sini-Marja Kuusipalo

Hääyössä pääsee vihille vähällä vaivalla Siilinjärven kirkossa

Talvi-illan hämärässä voit kävellä alttarille rakkaasi kanssa vaivattomasti – ilman television hääohjelmista tuttua stressiä.

Siilinjärven kirkon kotoisa tunnelma luo puitteet ikimuistoiselle ja rakkauden täyttämälle hetkelle. Hääyössä kaikki on tehty teille valmiiksi.

Hääyön aikana parit vihitään yksi kerrallaan, mutta samalla kertaa voidaan vihkiä esimerkiksi ystäväpariskunnat.

Jos avioliitto on solmittu maistraatissa, Hääyössä voidaan toimittaa avioliiton siunaaminen. Tai jos aiemmin solmittu avioliittonne kaipaa vihkivalojen uusimista, sekin hoituu Hääyössä.

Mikä on Hääyö?

Hääyö on tunnelmallinen vihkitilaisuus, jossa samana iltana vihitään useampi pari. Ennen vihkimistä pappi keskustelee vihkiparin kanssa ja paperiasiat laitetaan kuntoon.

Milloin seuraava Hääyö Siilinjärvellä pidetään?

Keskiviikkona 2.2.2022 klo 18 alkaen Siilinjärven kirkossa. Pastorit Teemu Voutilainen ja Sanna Marin vihkivät pareja vuorotellen 20 minuutin välein. Kanttorit Marjaana Kaisto ja Airi Heiskanen vastaavat musiikista.

Haluamme naimisiin Siilinjärven Hääyössä. Mitä meidän pitää tehdä?

Ilmoittautukaa seurakuntatoimistoon viimeistään perjantaina 21.1.2022. Seurakuntatoimisto on avoinna arkisin klo 9–11 ja 12–14, p. 017 288 4600.

Mitä osallistuminen maksaa?

Ei mitään, tervetuloa!

Mitä pitää tehdä ennen vihkipäivää?

Vihkiparin pitää pyytää avioliiton esteiden tutkintaa omasta kotiseurakunnasta tai maistraatista vähintään seitsemän vuorokautta ennen vihkimistä. Todistus esteidentutkinnasta lähetetään pariskunnalle kotiin postitse, ja se on voimassa neljä kuukautta. Parin pitää tuoda todistus esteiden tutkinnasta mukanaan Hääyöhön. Voitte laittaa esteiden tutkinnan vireille heti.

Voinko ottaa Hääyöhön mukaan koko suvun?

Kirkkoon kyllä mahtuu isompikin joukko, mutta kyseisen ajankohdan mahdolliset koronarajoitukset kannattaa tarkistaa ensin.

Seuraava Hääyö on Siilinjärvellä 2.2.2022.
Lisätietoja antavat papit Teemu Voutilainen, 044 728 4609, teemu.voutilainen@evl.fi tai Sanna Marin, 044 728 4608, sanna.marin@evl.fi.
Kuopion kaikissa seurakunnissa Hääyötä vietetään 22.2.2022.