Anu Kiviranta

Alavan kirkkoherraksi valittiin Anu Kiviranta

Alavan seurakunnan pastori Anu Kiviranta valittiin Alavan seurakunnan kirkkoherraksi. Valinnan teki Alavan seurakuntaneuvosto 24.3.

Virkaa hakivat myös Kuopion tuomiokapitulin hiippakuntasihteeri Juha Antikainen ja Alavan seurakunnan kappalainen Juha Välimäki.

Alavan seurakunnan nykyinen kirkkoherra Hannu Koskelainen jää eläkkeelle 1.9.

Anu Kivirannan mielestä Alava on dynaaminen seurakunta, jossa ihmisiä kutsutaan yhteyteen. Uusiin kokeiluihin tartutaan rohkeasti ja samanaikaisesti pidetään kiinni kirkon traditiosta.

”Alava on kehittyvä seurakunta, jonka alueelle on lähivuosina kasvamassa uusi opiskelu-, asuin- ja työssäkäyntialue. Seurakunnan läsnäolon mahdollistaminen Savilahdessa on konkreettinen haaste. Tulevaisuus kiinnittyy myös seurakuntalaisten osallisuuden vahvistamiseen. Elinvoimaiset paikallisyhteisöt antavat ihmisille hengellisen yhteisön, rukousyhteyttä, toisten ihmisten seuraa sekä avunsaamisen ja -antamisen kanavan”, painottaa Kiviranta.